perjantai 11. toukokuuta 2012

Kiekkoa ja kevätstressiä

Ainoa urheilu, jota olen telkkarista koskaan aidosti kiinnostuneena seurannut, on jääkiekon mm-kisat. Pakko myös myöntää, että niitäkin aloin seurata vasta viime vuoden välierien aikaan, huvittuneena silloisen poikaystävän jääkiekkopakkomielteestä.

  Nyt seuraan kisoja into piukkana ja nautin surkeista erätaukojen aikana soitettavista suomibiiseistä. (Olen suomalainen, Taivas lyö tulta...) Rakastan sitä isänmaallista fiilistä, joka leijonien pelatessa syntyy. Kliseistä sanoa, mutta kun kiekko heilahtaa verkkoon en ole ylpeä pelkästään Mikko Koivusta tai Niko Kapasesta, vaan koko suomesta, suomalaisuudesta.

  Uudesta jääkiekkoinnostuksesta huolimatta en voi väittää tietäväni mitään nippelitietoa pelin säännöistä, kokoonpanoista tai pelikuvioista. Tärkeintä on että peli on viihdyttävä, mieluummin tiukka skaba kuin pelkkää ylivoimatykitystä.




Viimeviikonloppuna järjestetty YFU:n lähtövalmennus jäi minulta väliin, koska olin tampereella street-tanssin sm-kisoissa. Olisi kiva kuulla kommentteja valmennuksesta muilta yfulaisilta, oliko valmennus hyvä, mitä asioita siellä käsiteltiin? Onneksi kesäkuussa järjestetään ylimääräinen valmennus niille, jotka eivät päässeet tulemaan Virroille.

  Stressaan helposti pienistä asioista, jotka pitäisi hoitaa, joten vaihtoon liittyvät käytännön jutut aiheuttaa jonkin verran päänvaivaa. Mitä asioita pitäisi vielä hoitaa, mitä hankkia perheelle, koulujärjestelyt, jne. Seurustelen myös, joka tekee lähdöstä vaikeaa, mutta pakko on yrittää. Onneksi poikaystävälläni on mahdollisuus tulla käymään Belgiassa muutenkin matkustusta vaativien töidensä vuoksi.




  Vuoden viimeinen jakso on käynnissä, ja tuntuu että puhti koulunkäyntiin on täysin loppu. Kaikki kurssit tuntuvat heprealta ja ilmojen lämmitessä tunkkainen luokkahuone ei muutenkaan houkuttele. Onneksi ennen koeviikkoa on enää 6 koulupäivää. KUUSI PÄIVÄÄ. koeviikkoa ei enää lasketa.. loppurutistuksen jälkeen pääsee nauttimaan parhaasta kesästä ikinä. (Sanon noin joka kevät)


  Kommentoikaa ja linkatkaa omia blogejanne, olisi mahtavaa tutustua tuleviin vaihtareihin, ja tottakai myös muihin bloggareihin! Alimmassa kuvassa oleva tee on maailman parasta, kannattaa kokeilla!!! Oon aika paha teefriikki.. kokeilin noita kuvia nyt isompana, blogin ulkoasu on muutenkin pahasti vaiheessa, yritän kehittää mun sisäistä nörttiä vielä tekemään tästä hienon. :)

4 kommenttia:

  1. Hei! Oon lähdössä just samaan aikaan ja saman järjestön kautta ranskankieliseen Belgiaan vaihtoon. Kyselinki siellä valmennuksessa, että oonko ainut joka lähtee sinne ja sain tietää et yks tulee, mut se ei päässy paikalle. Eli siis sinä. :D Sitte yks mun kaveri löysi sun blogin ja vinkkas mulle et tässä on joku joka lähtee samaan paikkaan! :) Niin aattelin, et ois kiva tutustuu vähä ennen lähtöäki ku tullaan varmaan kuitenki viettämään jonku verran aikaa yhessä siellä Belgiassa. :) Oon tosiaan Henna ja lähdössä vaihtoon lukion kakkosen jälkeen. Perhetietoja mulla ei vielä oo ja elänki ihan jännityksessä edelleen. :D Mut vastaileppa vaikka tänne, enköhän mä tätä selaile niin et huomaan. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kuulin samaa, että yks toinenkin on lähössä sinne suomesta! :) Hyvä että sun kaveri bongas mut nii päästään yhteyksiin ennen lähtöäkin! Laita mulle vaikka sähköpostia tiinapeuna@gmail.com tai lisää facebookissa! :) Toivottavasti saat perhetiedot niin ei tarvi jännittää!!

      Poista
    2. Haha tää meijän yhteydenpitoyritys vähä jäi. :D Lisäsin sut kyllä facebookissa kaveriks mut tajusin sit vasta jonku ajan päästä et ethän sä tiedä et kuka Henna oon. Sit se asia vaan jäi ku tuli kesäloma ja kaikkee, anteeks. Mutta mehän nähdään sitte maanantaina ja lentokentällä ja koneessahan on aikaa tutustua! :) -Henna

      Poista
  2. Ai en oo tajunnu yhtään oon miettinykki että ootko unohtanu! haha :D Niimpä, kentällä päästään jo panikoimaan..

    VastaaPoista